LEVREK AVI- İLK KEZ BU KADAR ÇOK YAKALADIK

Favorilerimden Çıkar
Lütfen bekleyiniz...

Güzel Bir Gün…Tekneden Balık Avı

Öğlen 12 gibi başlayan avımızı saat 16 civarı sonlandırdık. Sırtıyla levrek avları genellikle öğleden sonra başlayıp , hava ve balık durumuna göre gece de devam ediyoruz. Tekneden balık avı hava güzelse geceleri başka güzel oluyor.

Aslında bu avımız da hedef balığımız palamuttu ancak merada palamut yoktu bizde levreğe yöneldik.

Akşam suyu ve duruma göre gece de avlanmaya devam edecektik ama o an gelişen bir mide rahatsızlığı yüzünden avı sonlandırmak zorunda kaldık.Tekneden balık avı nın dezavantajını yaşadık.

Bulunduğumuz bölgede gece sırtıyla levrek avları çok bereketli geçiyor. Gece levrek avlarımızda daha çok raglou 6,5 ve 8,5 cm silikonları tercih ediyoruz.

Bu avda yakaladığımız tüm balıklar , bizim levrek ve palamut avlarımızın vazgeçilmez sahtesi yozuri crystal minnow sardalya 10,5 cm. palamut ve torik avlarında bize çok keyifli anlar yaşatan bu sahteyle iskarmoz , zargana , lüfer gibi balıkları da yakaladık.

Çeşme…

Çeşme, bilindiği gibi çok rüzgar alan bir bölgedir. Bizim bulunduğumuz koydan çeşmeye doğru ilk koy rüzgarı ve sörfüyle ünlü (şimdilerde adından çok fiyatlarıyla bahsedilse de) Alaçatı’dır.

Bir çok kişi dalgalı havalarda levrek avının daha başarılı geçtiğini düşünse de biz en verimli avlarımızı sakin havalarda yaptık.

O zamanlar çok video çekmediğimiz için bunları sizlerle paylaşamadık.

Balık avında her bölgenin kendine özgü dinamikleri vardır; bir bölgede iş yapan sahte diğer bölgede iş yapmaz ya da dip avcılığında kimi yerde mamun kimi yerde yengeç kimi yerde de madya daha iyi iş yapar ve bu bölgeler birbirine çok yakın olabilir .

Bu zamana kadar levrek avlarımızda , gündüz 8-11 cm arası mavi tonlardaki ince sahteler , gece ise 6,5 -8,5 cm arası raglou beyaz ,mavi beyaz ve fosforlu silikonlar çok verimli çalışmışlardır.

8,5 cm silikonlar 6,5 cm silikonlara göre daha az vuruş almıştır.

Tabi bu az önce de belirtmiş olduğum gibi sizin avlağınızda farklılık gösterebilir.

Güzelbahçe ‘de avlanan bir arkadaşımız en çok verimi 13 cm raglou silikon ile almaktadır .

Yasal limitler dahilinde avlanan tüm hobidaşlarımıza rastgele diyoruz …

Cevabını merak ettiğiniz soruları ya da bildiklerinizi bizimle paylaşırsanız mutluluk duyarız.

Sorularınıza cevap veren sadece biz olmayacağız tüm deniz-sever hobidaşlarımızın katkıda bulunacağına inancımız tam.

İyi seyirler …

Amatör Denizci Belgesi Sınav Notları Eğitim Seminer Dökümanı >>>

Kıbrısla Balık Avı >>> Youtube

Yorum Yap

Bu konuya henüz bir yorum yapılmadı.